В повечето случаи хората изпадат в крайности. Те или са много успешни в работата си, но личният им живот е пълна трагедия, или се отдават напълно на семейството си, но загърбват страстта си и желанието за принос към света. Те просто смятат, че трябва да жертват едната сфера на живота си в името на другата. 

Съгласна съм, че балансирането между работата и семейството е огромен проблем и определено не е лесно за постигане. Това, обаче, не значи, че не е възможно! Вярвам, че всички ние заслужаваме да имаме щастие и успех и в двете. Освен това смятам, че съм постигнала това в собствения си живот, използвайки няколко ефикасни стратегии. 

Днес реших да споделя част от тях и да ви дам 6 ключа, с които да се доближите до този мечтан баланс: 

  1. Планирайте. Стресът в това да жонглирате между работата и дома се проявява най-вече, защото се пускате по течението. Вместо това опитайте да планирате предварително работната седмица, когато знаете, че ще имате по-малко време и ще ви бъде по-натоварено. Например, един от най-големите проблеми за дамите е, че след работа трябва да мислите какво да приготвите за вечеря, какво има в хладилника, трябва ли да напазарувате и какво. Затова още в неделя си направете план с няколко ястия и предварително напазарувайте нужните продукти. 
  1. Намерете помощ. Примирете се, че не можете да свършите всичко сами и станете отборен играч. Потърсете хора, които могат да ви помагат. Например, в бизнеса си съм много благодарна, че имам прекрасен екип, на който мога да делегирам. Затова ако работите за себе си – не правете всичко, а си наемете поне един помощник. Ако пък сте служители и работите в компания, сигурна съм ,че може да намерите съмишленици и доверени хора сред колегите си, с които да си помагате взаимно при нужда. За семейството си също потърсете помощ – баби, дядовци или други роднини, детегледачка, близка приятелка, а защо не и доверена съседка. 
  2. Създайте ритуали. Ако отделяте много време на работата си, за да сплотявате семейството, са много полезни ритуалите. Това са моменти, когато правите нещо заедно с половинката и децата. Например: винаги да вечеряте всички заедно по едно и също време, да си имате филмова семейна вечер, или пък настолни игри за цялото семейство.  
  3. Време за себе си. Отделянето на време за себе си трябва да бъде приоритет. Това е нещо, което трябва да направите, без значение дали и колко сте уморени. Как точно да прекарате това лично време, зависи изцяло от вас – практикуване на любим спорт, разходка в парка, спа, масаж, четене на книга и изобщо всичко, което ви прави щастливи и ви зарежда. 
  4. Споделяйте със семейството си. Чрез вашите думи и действия вашето семейство трябва да знае, че е приоритет в живота ви, но също така е полезно любимите хора да са наясно, че работата също е важна за вас. Лично аз работя много, но и мъжът ми, и Филип уважават това, защото знаят, че когато прекарваме време заедно – то е качествено и имат 100% от моето внимание. Освен това понякога при лайфове или уебинари, оставям детето с мен в стаята, за да може той да усети какво правя и да свикне, че мама понякога работи. 
  5. Не пропускайте важните моменти. Ще има специални моменти в живота на семейството ви, които най-вероятно ще се случват в работно време – футболен мач, училищен концерт, реч. Не ги пропускайте и не се страхувайте да помолите за свободен ден или няколко часа. Повечето работодатели и мениджъри също имат семейства и разбират тези ситуации. Говорете с шефа си, обяснете му колко е важно за вас да отидете, предложете план как това да не повлияе на работния процес – например, да наваксате с работата след работно време или през уикенда. 

За още стратегии и тънкости по темата – заповядайте в новия ми уебинар „Как да имаме успешна кариера и щастливо семейство?”: ТУК >