145
487  2 мин
Чували ли сте за принципа 80/20? Дори и да не сте, много неща в живота ви се подчиняват на него. Включително и приходите, които имате от клиентите си.
Принципът 80/20 се нарича още и принцип на Парето по името на италианския икономист Вилфредо Парето. Когато изследвал пазара на недвижимите имоти в родината си, той открил, че 80% от имотите са собственост само на 20% от населението.
Впоследствие се оказва, че принципът 80/20 може да важи за почти всяка област от живота. Вижте например инбокса си и имейлите, които сте получили за една седмица. Почти сигурно ще се окаже, че 80% от електронните ви съобщения идват от 20% от хората в списъка ви с адреси. Или ще забележите, че вкъщи в 80% от времето използвате 20% от чашите и чиниите си.
В бизнеса правилото работи желязно: може би цифрите не винаги са съвсем точни, но например повечето банки генерират 95% от печалбата си от 15 до 20% от клиентите си. Или пък установено е, че само 5% от интернет сайтовете привличат 85% от целия трафик. Примери всъщност има колкото щете…
Ако вашите доходи зависят от клиенти, то можем да приложим принципа на Парето към бизнеса или практиката ви и да видим, че голямата част от прихода – към 80% идва от малка част от клиентелата ви – някъде около 20%. Всъщност тази малка групичка хора вие печелите ЧЕТИРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, отколкото от другите потребители на продуктите/ услугите ви.
А ето сега ключовият въпрос: КАКВО БИ БИЛО, АКО 100% ОТ КЛИЕНТИТЕ ВИ БЯХА КАТО ТЕЗИ 20%? Помислете си само колко много биха скочили печалбите ви.
Тези 20% от клиентите, ние наричаме ИДЕАЛНИ КЛИЕНТИ.
Представяте ли си как биха потръгнали нещата, ако намерите начини да определите кои са вашите идеални клиенти и откриете способ да си осигурите САМО такива потребители?
Какво представлява идеалния клиент (що за хора влизат в тези 20%)? Всъщност това са онези потребители, които харесват много как работите и разказват на другите за вас, а те от своя страна – на още повече хора. Нищо не може да бъде по-добра реклама от препоръката на доволен клиент. За да имате повече хора, които да ви хвалят, на първо място трябва да СИГУРНИ, ЧЕ СТЕ ПРИВЛЕКЛИ ВНИМАНИЕТО НА ТОЧНИЯ ПОТРЕБИТЕЛ.
Кой е въпросният подходящ клиент?:
- Този, който не само купува продукта и услугата ви, НО Е МНОГО ЩАСТЛИВ ДА ГО/Я ИЗПОЛЗВА
- Той наистина ЖЕЛАЕ това, което му предлагате
- Той не само потребява продукта/ услугата – той го/я ОБИЧА
- Не само дава пари за продукта/ услугата, той НЕ МОЖЕ ДА ЖИВЕЕ БЕЗ НЕЯ
Колкото по-подходящи са потребителите ви, толкова по-малко недоволство и оплаквания ще получавате и толкова по-доволна ще е клиентелата ви. След като отправяте правилното послания към точните хора, те не само ще купуват от вас, но и ще продължат да го правят ПОСТОЯННО. Те ще ПЛАЩАТ ЗА ТОВА, КОЕТО ПРЕДЛАГАТЕ МНОГО ПОВЕЧЕ, отколкото един средностатистически потребител би се бръкнал.
Откриете ли своя идеален клиент, скоро ще установите, че ПОЛАГАТЕ ПО-МАЛКО УСИЛИЯ ОТ ОБИКНОВЕНО, А ПЕЧЕЛИТЕ МНОГО, МНОГО ПОВЕЧЕ…
Ако сте на заплата, можем да кажем, че вашите работодатели са един вид клиенти, които вие сте убедили да ви „купят” – горните принципи важат и за тях. Представете си колко биха ви ценили работодателите ви, ако те бяха ваши идеални клиенти и НЕ МОЖЕХА ДА ЖИВЕЯТ без това, което вършите за тях.
Ако искаш да разбереш кои са твоите идеални клиенти и как да ги привлечеш, заповядай на онлайн курса Безгранично Изобилие!
С най-добри пожелания,
Наталия Кобилкина– сексолог, семеен терапевт