272
672  3 мин
Умението да комуникирате успешно е изключително важно както в професионален, така и в личен план. Добрата комуникация ни помага да изразим себе си, да отстояваме границите и принципите си, както и да влияем върху другите. Тя ни позволява да получаваме и да постигаме желаните от нас неща.
Лошите комуникативни умения могат да ни костват:
- Неуспешни първи срещи – мъжете/жените бягат от нас или не сме им интересни;
- Липса на напредък в кариерата – проваляме се на интервюта за работа или не знаем как да поискаме повишение;
- Проблеми във връзката или брака – не умеем да се справяме с конфликти, да разискваме възникнали ситуации или да искаме помощ от партньора;
- Ниски продажби в бизнеса – не можеш да продадеш услугатаили продукта си успешно.
Не искате да плащате толкова висока цена, нали? Много по-добре е, ако просто се научим как да впечатляваме другия пол, как да въздействаме на околните, как да преговаряме и продаваме.
Ето моите 5 ключови елемента за успешна комуникация:
- Ценете себе си. Често неувереността в общуването започва с вътрешната неувереност в нас самите. Ние не ценим себе си, чувстваме се уязвими и несигурни, имаме ниско самочувствие. Ако самите ние не се уважаваме, как очакваме това от другите? Затова трябва да овладеете вътрешното състояние „Аз съм ценен.“ Това е точката, в която приемате и се доверявате на себе си, осъзнавате своето място в този свят и започвате да черпите вяра и сила отвътре.
- Управлявайте гласа си. Дали ще комуникирате успешно или не, зависи до голяма степен от интонацията на гласа ви, тона, силата му и добрата артикулация. Например, мърморенето под носа е знак за ниска самоувереност. Ако пък по начало говорите ниско, тренирайте да произнасяте думите ясно и нагоре (това се получава, като държите брадичката вирната). Така няма да е нужно да напрягате гласа си, но ще звучите една идея по-високо.
- Гледайте в очите. Когато избягвате очите на събеседника си, това на подсъзнателно ниво го кара да си мисли, че или го лъжете, или имате ниска самооценка. Затова дори и наистина да се чувствате притеснени, опитвайте се рядко да отмествате погледа си. Когато задържите нечий поглед, това може да ви накара да изглеждате силен и уверен, дори да не сте,по време на сделки и преговори. По време на романтични срещи пък този акт ви прави магнетичен и желан.
- Техника – огледален език на тялото. Според изследвания 90% от нашата комуникация е невербална, т.е. се осъществява посредством езика на тялото. Тук на помощ идва техниката „Огледално отразяване“. Тя се състои в имитиране на позата и жестовете на събеседника ни – например, той се навежда напред и ние се навеждаме напред или отсрещният човек поставя ръка на хълбока си, след известно време и ние го правим. По този начин създавате хармония и по-голяма близост помежду ви чрез жестове и пози на тялото.
- Слушайте. Най-добрите комуникатори са почти винаги най-добрите слушатели. Затова е важно да развиете и своите умения за слушане. Трикът е да изслушваме събеседника си без да даваме оценка или без да се разсейваме, мислейки какво да кажем след това. Идеята е да отговорите истински на онова, което отсрещният човек ви е казал, а не просто да реагирате.
Всеки от тези 5 елемента е труден за усвояване и изисква да отделите време и да се упражнявате.
Ако искате да научите:
– още такива техники за езика на тялото;
– как да четем езика на тялото на събеседника си;
– как да овладеете вътрешното състояние „Аз съм ценен.“;
– как да влияете с глас;
– как да сте добри слушатели; Заповядайте на моя уебинар „Успешна комуникация с другия пол“, където ще говорим не само за комуникацията в личен план, но и тази на работа (между колеги, с шефа, с клиенти). Изключително полезен, ако изпитвате трудности при запознанства и срещи, ако работите в сферата на продажбите или с обслужване на клиенти.
Запиши се ТУК!