76
667  2 мин
В живота ние постоянно продаваме, независимо дали съзнателно или не. Може би не сте се замисляли, но:
– когато флиртуваме, ние всъщност продаваме себе си;
– когато кандидатстваме за работа, ние продаваме себе си, своите компетенции, качества и умения;
– когато представяме проект или идея пред колегите си, ние продаваме – предимствата, силните страни и т.н. на проекта или идеята;
– когато убеждаваме приятел да посетим ново място, ние отново му продаваме защо да се съгласи;
– когато имаме собствени бизнес или работим на свободна практика, ние отново продаваме услугите и продуктите си на нашите клиенти.
Оказва се, че от умението ни да продаваме, зависи какъв партньор ще привлечем, каква работа ще имаме, дали ще печелим добре, дали ще ни уважават… и почти всичко останало в живота ни. Ето защо е изключително важно да се научим да продаваме!
Днес споделям с вас основите за успешна продажба:
- Предложете решение на проблем. Поставете се в обувките на другия и разберете какъв проблем или болка има той, дори понякога той самият да не го осъзнава. След това отправете така посланието за продажба, че то да резонира на проблема или болката на отсрещната страна. Примери:
– „Нека ти помогна с тази тежест.“ към някоя дама във фитнеса, вместо изтърканото „Виждам, че идваш често да тренираш.“
– „Гладка кожа в продължение на години“, вместо „Запиши си час за лазерна епилация“;
– „Чух, че предлагат чудесна храна.“, когато искате с мъжа ви да отидете в нашумял напоследък ресторант и знаете, че за него не е важна обстановката, а по-скоро да се нахрани добре.
– „Чудиш се какво да подариш на любимата жена?“, вместо „Промоции на сребърни бижута.“ - Дайте стойност. Покажете каква е добавената стойност на онова, което предлагате. Хората винаги сме привлечени от най-добрата оферта и това в повечето случаи не означава най-евтината оферта. Примери:
– Два фризьорски салона един до друг. В единия е малко по-скъпо, но има повече клиенти. Защо? Защото в него ви черпят с кафе, което може да изпиете, докато ви правят педикюра.
– Еднаква цена на един и същ продукт в два различни сайта, но вие ще поръчате от онзи, който ви предлага и безплатна доставка. - Не подценявайте „опаковката“. Хората се влияят и от много странични фактори, които нямат нищо общо с продукта/услугата и до колко тя е добра, дали ще им е полезна и т.н. Когато използвам думата „опаковка“, го правя в нейния буквален и преносен смисъл. Примери:
– колкото по-красива и луксозна е опаковката на парфюм или шампоан, толкова той ще изглежда по-скъп и по-добър в очите на клиента;
– колкото по-добре и по-поддържани изглеждате, толкова повече увеличавате шанса си за успех с другия пол по време на запознанство, флирт или първа среща;
– външният вид влияе и при бизнес сделките – никой не би си купил скъпа застраховка от човек със скъсани дрехи и неизмита коса;
–от корицата на една книга зависи дали тя ще привлече правилните читатели;
– начинът, по който се изразяваме, думите, които използваме – важи както в личните отношения, така и в бизнеса;
– обстановката в офис/ресторант/салон също влияе на клиентите дали да се доверят на тази компания.
Ако искаш да усъвършенстваш своите умения да продаваш;
Ако искаш най-сетне да заявиш себе си пред света, но не знаеш как;
Ако искаш да научиш как да влияеш на другите;
Ако искаш да разбереш тънкостите на продажбата на живо и онлайн;
Заповядай на „Продажби на 100%“, включи се сега ТУК!