Можеш да продадеш всичко, ако умееш да идентифицираш чувствата и емоциите на клиентите
Продължи
259
6877  2 мин
Голяма част от хора живеят под влияение на своята импулсивност. Те се отказват от много неща в името на конкретно желание. Когато посягат към храната също се ръководят от настроението си. Затова й е толкова разпространена страста към шоколада, който според изследвания провокира хормона на щастието. Емоциите и чувствата са определящи за пазаруването. Ето защо търговецът, който вложи идея в продукта, а не само определена вещ или услуга, винаги се радва на солидни обороти.
Моя клиентка се занимава с производството на ръчно избработени бижута. Артикулите, които създава, наистина са красиви, но в началото никой не искаше да поръчва. За малък бизнес липсата на клиенти в първите месеци е решаваща, защото поставя човек пред дилемата дали изобщо си заслужава това препитание. Хората се отнасяха несериозно, поръчваха пратки и дори не отиваха до офиса на куриерската фирма да ги вземат.
Една сутрин я озарила идеята да направи бижутата с послания и мисия. Размишлявала над най-честите съмнения и комплекси, които изпитват хората. Съставила списък и започнала да действие. Във вътрешността на всяка гривна и колие изписвала контректна вдъхновяваща мисъл. Като например: „Ти си ослепителна – повярвай в себе си“ или „Имаш още сили, бори се“. Окуражителните фрази били подходящи за всякакви ситуации и лека полека поръчките към нея започнали да валят.
Защо внедряването на послания преобразило бизнеса на жената?
- Защото хората живееят през чувствата си и те влияят на техния разум.
- Защото във време на свръхзадоволеност започва да липсва индивидуалността.
- Защото имат нужда да повярват в нещо хубаво.
- Защото всеки има болна тема и слабо място, пред което остава безпомощен.
- Защото комерсиалността ни залива отвсякъде.
Мъдрият търговец и бизнесмен трябва да притежава умението да идентифицира чувствата и емоциите на хората. Той е уверен в себе си, но не е нахален. Знае как да комуникира с клиентите и да спечели доверието им. Не губи енергия в безполезни неща, а създава стоки и услуги с желание и любов. Позитивната енергия се усеща веднага. Тя не може да бъде имитирана. Ето защо е крайно неподходящо, ако търговецът се заеме с дейност, която просто не му идва от вътре. Той трябва да изпитва наслада да произвежда за своя бранд. В противен случай начинанието е обречено на провал.
Споделям ви истотията на друга моя клиентка. Тя беше шопинг маниачка. Профукваше до стотинка цялата си заплата за дрехи и вещи, които изобщо не й бяха нужни. Докара се до такава степен на задлъжнялост, че трябваше да продаде автомобила си и да започне втора работа. Въпреки това не можеше да погаси задълженията, които беше натрупала. В отчаянието си реши да използва най-голямата си слабост, за да се справи със ситуацията. Написа книга за справяне със зависимостта от пазаруване. Първият тираж беше скромен от към бройки. На представянето на изданието обаче се събраха десетки дами, които също като нея имаш широки пръсти. Те пожелаха да започнат регулярни срещи, подобно на клубове за анонимни алкохолици и да се борят заедно с проблема.
Моята клиентка се вдъхнови и написа програма по темата. С времето тя започна да води курсове за шопинг маниаци. Вероятно предполагате какво се случи после. Тя успя да погаси всички задължения и вече се радва на стабилни доходи.
Поуката от всичко, което ви споделям, е ясна. Влагайте чувства и емоции в своите бизнеси.
Останалите тънкоси за ефективни продажби ще ви разкрия в предстоящия маратон „Академия по продажби“. Виж Тук >